Spørgsmål og svar


Nedenfor finder du svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål.
Såfremt du ikke finder svaret på lige netop dit spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kundeservice
 
BESTILLING

Jeg er ny kunde – hvordan bestiller jeg ?
For at foretage et køb på MYSTARDENIM.dk skal du igennem følgende trin.
1. Find den eller de varer du ønsker 
2. Se instruktionsvideo og tag dine 3 mål for at få din UNIQSIZE (størrelse)
3. Vælg Rise (livhøjde)
4. Læg varen/erne i indkøbskurven og gå til kassen
5. Indtast dine personlige oplysninger/forsendelsesoplysninger
6. Godkend vore handelsbetingelser
7. Vælg betalingskort og indtast kortoplysninger
8. Godkend ordrebeløb inkl. kortgebyr og udfør betaling
 

Hvilket "Leg" (benforløb) skal jeg vælge ?
Hos MY STAR DENIM kan du vælge imellem følgende "Legs":

Boot cut leg (knævidde er mindre end fodvidde)
Flared leg (knævidde er mindre end fodvidde, dog så meget, at der dannes en klokkefacon i fod)
Straight leg (knævidde og fodvidde er næsten ens)
Tapered leg (knævidde er større end fodvidde)
Baggy tapered leg (jeansen har stor lårvidde, stor knævidde og lille fodvidde)
Slim leg (hele jeansen sidder tæt til lår, knæ og fod)
Tube leg (hele jeansen sidder super tæt til lår, knæ og fod)

Hvilken "Rise" (livhøjde) skal jeg vælge?
De fleste mennesker har personlig præference for, hvor højt de ønsker at jeansen skal sidde om livet. Som en service har du hos MY STAR DENIM mulighed for at bestille de fleste af vore jeans i 2 livhøjder. Se vores pasformsguide og tjek, hvad der passer dig bedst.

Hvorfor findes der forskellige "Fits" (pasformer) ?
Ligesom det er forskelligt, hvilken livhøjde man foretrækker, er det også vigtigt at tage stilling til, hvor tæt man ønsker, at jeansen skal sidde på kroppen. 
Se vores pasformsguide og tjek, hvad der passer dig bedst. 

Er det virkelig rigtigt, at I kun skal bruge 3 kropsmål for at lave en personlig jeans til mig ?
Ja det er helt korrekt.

Takket være MY STAR DENIM’s  samarbejde med det revolutionerende automatiserede pasforms- og størrelsessystem UNIQSIZE behøver vi kun 3 kropsmål for at sy dine personlige jeans.

Ved hjælp af UNIQSIZE kan vi gruppere og klassificere 99,9% af verdens befolkning til én unik størrelse på baggrund af de tre kropsmål; talje, hofte og indvendig benlængde. På basis af disse mål udregnes din unikke størrelse, som vi kalder din UNIQSIZE.

Bagved de tre kropsmål ligger en kompleks algoritme, der tager højde for alle dine øvrige kropsmål.

Denne algoritme gør det muligt for MY STAR DENIM at tilbyde en personlig jeans til dig og alle individer i verden, idet UNIQSIZE har en database af snitmønstre til 1377 pige/kvinde størrelser og 935 til drenge/herre størrelser.

Således kan MY STAR DENIM tilbyde dig en sej personlig jeans med optimal pasform og komfort, der samtidig flatterer netop din krop.

Hvis du vil vide mere om UNIQSIZE - www.uniqsize.com 

Hvordan får jeg min UNIQSIZE ? (størrelse)
Det er nemt at få din UNIQSIZE. 

Et målebånd og 3 simple kropsmål er alt, du behøver.

For at få  din rigtige UNIQSIZE,  er det altafgørende, at du måler dig korrekt. Derfor er det vigtigt, at du følger MY STAR DENIM’s video guide og måleinstruktion, inden du begynder at måle dig selv.

VIDEO-guide/kvinder
        

 VIDEO-guide/mænd

 Når du har angivet dine 3 kropsmål, vil din UNIQSIZE blive udregnet, og du er nu klar til at bestille dine skræddersyede jeans.


Hvad gør jeg, hvis mit taljemål ligger lige mellem 2 intervaller ?
Hvis dette er tilfældet, skal du overveje, om du bærer dine jeans meget stramt eller lidt mere afslappet i taljen. Hvis du bærer dem stramt, skal du vælge det nederste interval. Såfremt du bærer dem mere afslappet, skal du vælge der øverste interval.

Som udgangspunkt sidder vore jeans tæt til kroppen i taljen. Du skal forvente, at de i brug vil udvide sig en smule, efterhånden som de tilpasser sig kroppen.

Hvorfor ændrer prisen sig, når jeg har fundet min UNIQSIZE ?
Hos MY STAR DENIM har vi 1377 størrelser til kvinder og 935 størrelser til mænd. Stofforbruget varierer meget, og derfor har vi besluttet at prissætte vore jeans ud fra forskellige størrelsesgrupper.

Kan jeg gemme oplysninger om min UNIQSIZE ?
MY STAR DENIM husker din sidst anvendte UNIQSIZE i 30 dage.
Vi anbefaler dog, at du tager dine 3 mål, hver gang du afgiver en ny ordre, idet dine mål  kan have ændret sig siden sidste bestilling.
Så følg MY STAR DENIM instruktionerne ved din ordreafgivelse.
 
Kan jeg ændre/annullere min ordre ?
Som udgangspunkt kan du ændre/annullere din ordre indtil vi har bekræftet ordren pr. mail. Kontakt kundeservice.

Jeg har ingen ordrebekræftelse modtaget.
Check evt. om ordrebekræftelsen er havnet i dit spamfilter.
Du kan altid få en kopi af din ordrebekræftelse ved at kontakte kundeservice.

Kan jeg se varen fysisk, før jeg køber online ?
Ja, du har mulighed for at se vore jeans og modtage rådgivning omkring bestilling hos en af vore uafhængige partnere/freelance distributører. 

Kontakt kundeservice og få oplyst din nærmeste MY STAR DENIM partner.
 
Jeg har brug for flere informationer
Såfremt du ikke har fået besvaret alle dine spørgsmål eller har brug for yderligere oplysninger eller hjælp, er du altid velkommen til at kontakte vor kundeservice.
Vi vil bestræbe os på at besvare din henvendelse pr. mail indenfor 24 timer på hverdage.

LEVERING

Skal jeg betale fragt ?
MY STAR DENIM leverer dine skræddersyede jeans lige til døren for kr. 69,- (gælder for levering i de lande, som er nævnt nedenfor)

Hvorfor skal jeg vente 10-20 dage på min nye jeans ?
Hos MY STAR DENIM leverer vi jeans – fremstillet specielt til dig.

Hvor lang tid det tager at fremstille netop din jeans afhænger bl.a. af hvilken metervare, vask og evt. andre effekter du har valgt.

Derfor skal du regne med en leveringstid på 10-20 dage, fra det tidspunkt hvor du modtager vores ordrebekræftelse. 

Såfremt vi mod forventning ikke kan overholde den forventede leveringstid, vil du modtage meddelelse herom pr. e-mail.
(I ferieperioderne må en længere leveringstid påregnes)
 
Hvor er min bestilling ?
Når vi er klar til at afsende din ordre, vil du modtage en e-mail indeholdende information om det forventede leveringstidspunkt.

Hvis jeg ikke er hjemme, når min pakke kommer, hvad sker der så ?
Vi sender vore jeans med DPD, som tilbyder levering direkte til din dør. Såfremt du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, efterlader DPD en notifikation i din postkasse. Du kan herefter kontakte DPD og aftale nyt leveringstidspunkt.

Kan jeg vælge en anden leveringsadresse ?
Ja – du kan indtaste en alternativ leveringsadresse i forbindelse med afgivelse af din ordre.

Hvilke lande leverer MYSTARDENIM til ?
MY STAR DENIM leverer til følgende lande i EU:

Danmark (p.t. dog ikke Grønland og Færøerne)
Sverige
Finland
Tyskland
England
Østrig
Holland
Belgien
Luxembourg
Frankrig
Spanien
Italien
Polen

Hvorfor leverer MY STAR DENIM ikke til mit land og til lande udenfor EU ?
Såfremt du ønsker levering til et land, som ikke er nævnt ovenfor – er du velkommen til at forhøre dig om mulighederne hos kundeservice.
Kundeservice vil derefter indhente en fragtpris til dig, som du får mulighed for at acceptere forud for din ordreafgivelse. 
Det er muligt, at de lokale myndigheder ved levering vil pålægge lokale importafgifter, som f.eks. moms og told. Du er selv ansvarlig for at betale enhver lokal afgift, som måtte blive pålagt din ordre ved levering. Du vil blive orienteret af de lokale toldmyndigheder om evt. afgifter i forbindelse med levering af din ordre.
For yderligere information omkring moms og told procedurer, beder vi dig kontakte de lokale toldmyndigheder.

BETALING

Hvordan kan jeg betale ?
Hos MYSTARDENIM.dk tager vi imod følgende betalingskort:
Dankort, Visa-dankort og eDankort (gebyr 1,45 kr. + 0,10% pr. transaktion )
 
VISA, VISA Electron, Mastercard, Eurocard, Maestro              
(gebyr dansk udstedte kreditkort: 1,85% pr. transaktion)
(gebyr udenlandsk udstedte kreditkort: 2,85% pr. transaktion)

Når du vælger at gå til kassen bliver du ført til en sikker server hos Quickpay, hvor du skal indtaste følgende:

Kreditkortnummer
Udløbsdato
Kontrolcifre

Bemærk, at det endelige kreditkortgebyr vil blive oplyst, når korttypen er identificeret via kortnummeret.

De viste priser er i danske kroner og inklusiv dansk moms (25%)

Ved salg til de ovenfor nævnte lande udenfor Danmark vil priserne blive vist i EUR og inkludere dansk moms (25%)

Hvornår sker betalingen ?
Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra MY STAR DENIM. 

Du vil modtage meddelelse pr. e-mail indeholdende faktura og angivelse af det beløb, som trækkes på din konto.

RETURNERING

Hvorfor passer min jeans ikke ?
Hos MY STAR DENIM leverer vi aldrig jeans, der ikke holder produktionstolerancerne i forhold til den UNIQSIZE, du har bestilt. Alle vore jeans bliver håndopmålt i vores kvalitetskontrol, inden vi leverer dem til dig.

Årsagen til, at dine jeans ikke passer, kan bl.a. skyldes:

1. Da du målte dig i taljen, lå du måske midt mellem 2 talje-intervaller, og du kan have valgt det forkerte interval.
2.Du kan have målt dig forkert.
3.Du kan have ændret kropsmål siden din bestilling.
4.Du kan have anvendt en UNIQSIZE beregnet for længe siden, og har siden ændret kropsmål.
5.Du kan have valgt et forkert fit eller en forkert livhøjde.

Såfremt du oplever, at dine jeans ikke passer, vil vi selvfølgelig gerne levere en ny jeans til dig i den rigtige UNIQSIZE og model. 

Blot skal du følge vores instruktioner med hensyn til måltagning og studere vores pasformsguide meget nøje, så du får bestilt den helt rigtige UNIQSIZE og den rigtige model. 
  
Kan jeg fortryde mit køb selvom der er tale om en jeans syet specielt til mig ?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på MYSTARDENIM.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. 

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Ingen mærker og labels må fjernes fra varen. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart væsentligt forringer varens salgsværdi. 

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til: 

MY STAR DENIM A/S
Holmgårdevej 17
DK - 8632 Lemming

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse/faktura. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder og vedlægger den medsendte bytte- og returnota. Denne kan endvidere hentes her.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.  Du vil altid modtage en bekræftende e-mail fra os, når vi har modtaget varen retur. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse. Den eneste omkostning du har, når du fortryder et køb, er portoen til at sende varen tilbage til os. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden model og/eller størrelse gennemføres et nyt køb på MYSTARDENIM.dk

Der mangler noget i min levering.
Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare eller du ikke har modtaget den vare, som du har bestilt, så kontakt venligst kundeservice og informer os om dit ordrenummer. Så vil vi undersøge sagen nærmere.

Har I modtaget min vare retur ?
Husk at få et trackingnummer ved returnering af din vare, så har du altid mulighed for at følge din returpakke. 

Du vil altid modtage en bekræftende e-mail fra os, når vi har modtaget varen retur. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.  

Hvordan får jeg penge retur ?
Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse/reklamation.

Der er fejl og mangler ved min vare, hvordan reklamerer jeg ?
Når du handler på MYSTARDENIM.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. 

Varen skal sendes til: 


MY STAR DENIM A/S
Holmgårdevej 17
DK - 8632 Lemming

CVR: 32447392

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Vedlæg også gerne en kopi af din ordrebekræftelse/faktura. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder og vedlægger den medsendte bytte- og returnota. Denne kan endvidere hentes her.

Du vil altid modtage en bekræftende e-mail fra os, når vi har modtaget varen retur. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan godtgøre dine fragtomkostninger. 

REGISTRERING

Skal jeg registrere mig for at foretage køb hos MY STAR DENIM ?
MY STAR DENIM har brug for følgende kundeoplysninger, for at kunne ekspedere din ordre:
 
Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail adresse

Du har selv ansvaret for, at de indtastede oplysninger er korrekte.

SIKKERHED

Er det sikkert at bestille online hos MYSTARDENIM.dk ?
Hos MYSTARDENIM.dk er vi e-mærket.

E-mærket er den danske mærkningsordning, der beskytter dig før, under og efter handel på nettet. E-mærket er et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at MYSTARDENIM.dk drives lovligt og etisk forsvarligt. Læs mere om godkendelsen og kontrollen

Vidste du, at du har adgang til gratis assistance hos e-mærkets Forbruger Hotline, når du handler på en e-mærket netbutik?
Juristerne bag Hotlinen sidder klar, hvis du har et spørgsmål om nethandel, eller hvis du har brug for hjælp i en konkret sag.
Hvis du fortryder et køb, kan du være sikker på at få det fulde beløb tilbage - inkl. fragt og gebyrer. Da du kun kan betale med betalingskort, er du beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om sikker betaling og indsigelsesordningen

Se film om e-mærket.

MY STAR DENIM bruger standardteknikken for sikre kortbetalinger på Internettet. Du behøver ikke at være utryg ved at bruge dit kort hos os.

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.
De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er altså kun Nets og Swedbank, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra MY STAR DENIM. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Hvordan håndteres mine personlige oplysninger ?
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos MY STAR DENIM og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 
Den dataansvarlige for MYSTARDENIM.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. 

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Valg af browser ?

www.mystardenim.dk kan åbnes ved hjælp af alle gængse browsere på markedet. Dog skal du være opmærksom på, at såfremt du anvender Explorer, skal det minimum være Explorer 8. Brug af tidligere versioner vil i nogle tilfælde fejle i forbindelse med ordreafgivelse. (download Explorer)
 

MY STAR DENIM A/S | Holmgårdevej 17 | 8632 Lemming | Tel. +45 4026 6310 | CVR: 32447392